Muhtemelen grafitili bir ışık direğine veya bir kartvizitin arkasına yapıştırılmış kare bir barkod fark etmişsinizdir.
Kare şeklindeki bu pikselli koda QR kodu denir. Uygulamaları indirmenize yardımcı olurlar, bir restoranın menüsüne temassız erişim sağlarlar, pazarlama reklam panolarında ve öğeleri ve fırsatları tanıtmak için web sitelerinde veya sosyal medyada bulunabilirler.
90'ların ortalarında bir icat olmasına rağmen, QR kodu akıllı telefonlar çağına kadar gerçek bir ivme kazanmadı. Mobil cihazlar, dijital markanın daha dinamik ve çeşitli şekillerde kullanılmasına izin vererek, bilgiye bağlanmanın ve bilgi paylaşmanın kolay - ve bir salgın çağında temassız - yolu olmasını sağladı.
İşte QR kodları hakkında bilmeniz gerekenler.
Bir Japon şirketi ve Toyota'nın yan kuruluşu olan Denso Wave'in baş mühendisi Masahiro Hara tarafından 1994 yılında icat edilen QR kodu, başlangıçta araçları ve parçaları üretim sürecinde hareket ederken izlemek için kullanıldı.
Hızlı Yanıt'ın kısaltması olan QR kodları, akıllı telefonlar gibi dijital cihazlarla kolayca okunabilen bir barkod türüdür. Bilgileri, yalnızca yukarıdan aşağıya okunabilen standart barkodların aksine, yukarıdan aşağıya ve sağdan sola olmak üzere iki yönde okunabilen kare bir ızgarada bir dizi piksel olarak depolarlar.
QR kodları, noktalama işaretleri ve özel karakterler dahil olmak üzere yaklaşık 7.000 rakam veya yaklaşık 4.000 karakter saklayabilir. Ayrıca telefon numaraları veya internet adresleri gibi bilgileri de kodlayabilir. Her bir QR kodunun düzeni, içerdiği bilgiye göre değişir ve bu, siyah modüllerinin düzenini değiştirir.